PENGUMUMAN PENTING!! JANGAN TERLEPAS PELUANG!!!

September 30, 2009

Perjuangan Srikandi Melalui Hubungan Kemanusian


SHAH ALAM - Srikandi ketika mendekati masyarakat dalam Program Berkongsi Juadah Ramadhan di Pangsapuri Seksyen 16 Shah Alam terdahulu, sempat menyelami sedikit sebanyak kehidupan tentang penduduk di situ. Rata-rata di antara mereka mempunyai latar belakang yang berbeza.


Bagi masyarakat yang bukan penghuni taman ini mungkin tidak ramai yang mengetahui, dalam beberapa blok bangunan sahaja ada lebih daripada 30 orang anak yatim yang mengharapkan kesempurnaan seperti anak-anak yang mepunyai ibu bapa.


Antara ada atau tidak pihak yang peduli, kehidupan harus mereka teruskan. Perjuangan ibu atau bapa tunggal atau penjaga anak-anak ini tidak pernah luntur untuk membesarkan mereka. Sudah menjadi ketentuan ilahi untuk mereka menjaga amanah Allah di mukabumi ini. Salahkah kita turut sama berkongsi membahagiakan mereka?


Atas nama kemanusiaan dan sifat muamalat yang dituntut antara manusia sesama manusia, Srikandi mengambil inisiatif bagi meraikan anak-anak yatim dalam satu majlis sederhana untuk menyambut hari raya bersama mereka di malam tujuh likur Ramadhan baru-baru ini.

Seramai lebih 30 orang anak-anak yatim telah diraikan dalam satu majlis ringkas. Selain menjamu mereka dengan juadah berbuka puasa, mereka juga telah mendapat sumbangan berupa duit raya. Terpancar kegembiraan dan keceriaan di wajah anak-anak ini buat seketika.


Sungguh sayu dan terharu, terpancar juga sinar keceriaan di hati mereka walaupun seketika. Semoga mereka sentiasa di rahmati dan mendapat kesejahteraan berpanjangan dalam mengharungi liku-liku kehidupan di masa-masa akan datang.

No comments: