PENGUMUMAN PENTING!! JANGAN TERLEPAS PELUANG!!!

June 30, 2009

Srikandi Galakkan Wanita Muda Sertai Aktiviti Sihat

SHAH ALAM : Sesekali bersantai sambil beriadah, mencuba aktiviti sukan untuk mewarnai kehidupan wanita muda sekitar Shah Alam, telah mengilhamkan Srikandi untuk menganjurkan satu acara sukan kegemaran ramai wanita.

Srikandi dengan kerjasama Wanita KeADILan & Angkatan Muda KeADILan Shah Alam telah menganjurkan Kejohanan Bola Jaring Srikandi Shah Alam. Kejohanan tersebut telah diadakan pada 27.06.2009 yang lalu, bertempat di Dewan MBSA Seksyen 19 Shah Alam.

Pada peringkat promosi, permohonan untuk penyertaan amat menggalakkan menyebabkan Srikandi Shah Alam yang diketuai oleh Pn Anizan Othman, berusaha keras untuk menjadikan kejohanan ini suatu realiti.

Seramai 15 pasukan mengambil bahagian yang melibatkan penyertaan terbuka dari badan kerajaan, syarikat swasta, dan taman-taman perumahan serta penduduk sekitar Shah Alam. Bukan hanya sekadar bersukan tetapi acara sebegini juga dirasakan amat baik untuk merapatkan jurang antara masyarakat, bertukar-tukar pandangan dan bersosial secara sihat. Matlamat asal ianya diadakan adalah untuk menggalakkan wanita muda melibatkan diri dalam aktiviti-aktiviti sihat disamping mengurangkan generasi muda terjerumus dalam aktiviti sosial yang kurang sihat.



Sekitar acara sedang berlansung, kami dikejutkan dengan kunjungan Srikandi Pusat yang diketuai oleh Saudari Aisyah selaku Ketua Srikandi Malaysia. Sokongan moral dan dorongan dari peringkat akar umbi ini, menyemarakkan lagi semangat dan amat bermakna untuk sebuah pertubuhan parti politik yang sentiasa berkhidmat untuk masyarakat.

Impian untuk menyaksikan aksi amatur pasukan-pasukan yang bertanding telah menjadi kenyataan apabila pasukan dari Wanita Bomba & Penyelamat (JBPM) telah menjuarai pertandingan dan diikuti oleh pasukan Sinar 2 sebagai naib juara.




Acara berakhir sekitar jam 6 petang dan telah disempurnakan oleh kehadiran YB Yaakob Sapari & isteri, YB Rodziah Ismail serta YB Haniza Talha. Hadiah berupa pingat dan wang tunai telah disampaikan kepada pemenang tempat pertama hingga ketiga. Hadiah cabutan bertuah juga turut disediakan terbuka untuk semua yang hadir.


Walauapapun, kami berterima kasih kepada semua yang menjayakan kejohanan ini. Semangat kesukanan dan profesionalisma dari semua pasukan amatlah dibanggakan kerana nilai-nilai murni yang ditunjukkan adalah kemenangan yang paling bermakna dan merupakan tiket yang paling penting untuk membawa masyarakat kepada kesejahteraan dan kemuafakatan.

No comments: