PENGUMUMAN PENTING!! JANGAN TERLEPAS PELUANG!!!

July 19, 2009

MOTIVASI PELAJAR, USAHA MURNI UNTUK WARISAN BANGSA


Wanita KeAdilan Shah Alam dengan kerjasama DUN Kota Anggerik, Kordinator Pembangunan Modal Insan dan Masjid Negeri Sultan Abdul Aziz Shah (SAAS), Shah Alam telah mengadakan Program Motivasi Pelajar bersama Saudari Nik Nur Madihah selaku pelajar cemerlang 20A – SPM 2008, di Dewan Solat Utama, Masjid Negeri SAAS, Shah Alam.

Program ini telah dirasmikan dengan jayanya oleh YB Yaakub Sapari (DUN Kota Anggerik). Ianya juga bersempena dengan mengiktiraf secara rasmi Program Tuisyen Rakyat anjuran DUN Kota Anggerik yang telah dibuka kepada semua pelajar yang mana pendapatan isi rumah di bawah RM1500.00 adalah layak memohon. Tusyen Rakyat ini diadakan setiap hari ahad jam 8.00 pagi hingga 1 tengahari yang juga bertempat di Dewan Masjid Sultan Abdul Aziz Shah, Shah Alam.

Tujuan program ini diadakan adalah antaranya untuk menggalakkan pelajar yang bakal dan akan menduduki peperiksaan SPM/ PMR dan UPSR untuk lebih berusaha demi mencapai kejayaan. Disamping itu juga, menjadikan Nik Nur Madihah yang berasal dari keluarga yang sederhana kategori pelajar luar bandar, Negeri Kelantan dan anak seorang nelayan ini sebagai ikon tanpa ada had sempadan dan alasan untuk menggapai kejayaan.

Program motivasi ini telah dihadiri oleh seramai lebih 500 orang pelajar dan ibubapa/ penjaga. Ianya merupakan satu usaha murni kearah melahirkan anak bangsa yang cemerlang dari segi akademik dan bermotivasi diri yang tinggi dalam era globalisasi yang semakin menuju arus permodenan.

1 comment:

Muhd Suhaily said...

Salam,

Satu usaha murni yang tidak ternilai harganya. Sebuah kerajaan yang lebih kepada pembangunan anak-anak bangsa dan rakyat memang amat dinanti oleh seluruh rakyat malaysia.

Membina watak dan otak manusia, itulah harapan semua.